FANDOM

Varoitus: tämä sivu on vielä pahasti kesken. Autathan meitä täyttämään tätä sivua!
Minä olen Hirmu. Minä olen Pelkokoiran, kaikkien Henkikoirien kuninkaan, oikea tassu. Osoittakaa minulle kunnioitusta!

— Hirmu Villin lauman koirille.[1]

Hirmu (engl. Terror) on valtava[3] ruskea uros, jonka lyhyessä ruskeassa turkissa on karvattomia kohtia.[3] Hänellä on keltaiset silmät,[3] suuret tassut ja repaleinen korva.

Selviytyjät

Vaikea taival

Roihu, Lykky, Mikki ja Lousku törmäävät Hirmuun. Roihu pyytää tältä lupaa saalistaa, mutta suuri koira alkaa nauramaan. Yhtäkkiä Hirmu läimäyttää Roihua kuonoon. Hän ilmoittaa olevansa Pelkokoiran oikea tassu. Kun Lykky ilmoittaa, ettei Pelkokoiraa ole olemassakaan, Hirmu raivostuu. Hän kuopii maata ja kohottaa sitten tassunsa lyöden sillä Viimaa etutassuun. Hirmu käskee Viimaa hyökkäämään Roihun kimppuun. Lopulta Hirmu käskee koko laumansa hyökkäykseen.
Kun Villin lauman koirat perääntyvät, Hirmu käskee laumansa perään. He kuitenkin kadottavat jahdattaviensa jäljet ja Hirmu on raivoissaan. Yhtäkkiä Hirmu kaatuu maahan ja alkaa kouristelemaan rajusti. Hän kertoo Pelkokoiran sanoneen, että kaikki tuntemattomat koirat on tapettava. Sen jälkeen Hirmu käskee laumaansa palaamaan leiriinsä.
Hirmu taistelee Lipsun kanssa. Lipsu painaa Hirmun maahan, mutta uros pääsee pois nuoren hurjakoiran alta. Pian Lipsu repii irti Hirmun alaleuan ja uros kuolee hiljalleen verenhukkaan.

Rannaton järvi

Koiramyrsky

The Gathering Darkness

A Pack Divided

Dead of Night

Trivia

  • Gillian uskoo, että Hirmu on jonkinlainen pitbullin risteytys.
  • Gillian on myös todennut, että hän pitää ideasta tehdä Hirmulle oma novelli.

Lainaukset

"Hän sanoo, että... meidän on tapettava kaikki tuntemattomat koirat. Joka ainoa. Tapettava nähtäessä. Liikettä nyt!"
—Hirmu hänen laumalleen Vaikea taival, sivu 102
"Pelkokoiran nimessä! Minä en salli, että hänen nimeään loukataan tai minun alueelleni tunkeudutaan!"
—Hirmu Vaikea taival, sivu 214
"Minä otan haltuuni minkä alueen haluan. Ja merkkaan sen niiden koirien verellä, jotka ovat tarpeeksi hölmöjä vastustaakseen minua ja Pelkokoiraa!"
—Hirmu Lykylle. Vaikea taival, sivu 214
"Minä tapan uhittelijat! Pelkokoiran tahdosta! Alkaen petturi Nilkusta ja hänen kavereistaan."
—Hirmu Nilkulle ja Lykylle. Vaikea taival, sivu 214

Lähteet ja sitaatit

  1. Vaikea taival, sivu 95
  2. Vaikea taival, sivu 94
  3. 3,0 3,1 3,2 Vaikea taival, sivu 93