FANDOM

Varoitus! Sivu sisältää juonipaljastuksia vielä suomentamattomista kirjoista!
Varoitus! Sivu on vielä pahasti kesken. Autathan meitä täyttämään tätä sivua!
Tahdon olla yksikseni. Ymmärrän kyllä, että lauma on parasta joillekin koirille, mutta minä olen kulkenut omia teitäni siitä lähtien, kun lähdin pentueestani. Minä osaan pitää huolta itsestäni.
— Lykky Sirulle kirjassa Autio kaupunki, sivu 18

Lykky (engl. Lucky) on iso, takkuinen kullanruskeavalkoinen[2] uros, jolla on paksu turkki,[2] pitkät, vahvat jalat, kultainen häntä ja tummat silmät.

NovellitMuokkaa

Sweet's JourneyMuokkaa

SelviytyjätMuokkaa

Autio kaupunkiMuokkaa

Lykky on vankina vankitalossa Sirun kanssa. Suuri murahdus tuhoaa vankitalon ja Siru auttaa Lykyn ulos romahtaneesta häkistä. He kiertelevät hiljaista kaupunkia. Siru höpöttää että heidän täytyisi etsiä lauma.
Lykky ja Siru menevät ruokataloon, josta he löytävät kuolemaisillaan olevan pitkätassun, jonka Lykky tuntee. Pitkätassu menehtyy pian ja tämä saa Sirun lähtemään pois kaupungista, joten Lykky jää yksin.
Kun Siru lähtee, Lykky lähtee vaeltelemaan. Hän törmää vihaiseen teräväkynteen, jonka jälkeen päätyy ostoskeskuksen luo. Hän haistaa ruuan tuoksun ja löytää Vanhan metsästäjän. Vanha metsästäjä vahtii tarkasti lihavarastoansa eikä huomaa vaarallista johtoa, jossa on vielä virtaa. Lykky ehtii työntämään Vanhan metsästäjän sivuun ja tämä antaa kiitokseksi lihanpalan Lykylle.
Lykky lähtee lihan kanssa, mutta törmää kettujen joukkoon jotka himoitsevat lihaa. Lykky puolustaa lihaansa, mutta hänet ajetaan nurkkaan. Pian paikalle saapuvat koirat ajavat ketut pois ja pelastavat Lykyn. Lykky tunnistaa itsensä näköisen koiran siskokseen Bellaksi ja lyöttäyhtyy yhteen hihnakoirien kanssa, vaikka hän ei haluaisi.
Bella kertoo Lykylle, että koira nimeltä Allu on jumissa romahtaneessa talossa. Muut ajattelevat hänen olevan jo kuollut, mutta Lykky sanoo ettei ole. He ehtivät pelastaa Allun, ennen kuin talo romahtaa. Myöhemmin Lykky yrittää saada hihnakoirat jättämään kaupungin taakseen. He kiistelevät vähän aikaa, mutta suostuvat lopulta.

Yllättävä vihollinenMuokkaa

Lykky kuulee haukuntaa ja ryntää takaisin tulosuuntaansa. Hän jää piiloon huomatessaan, miten Villi lauma on piirittänyt hihnakoirat. Allu näkee Lykyn ja hyökkää Alfan kimppuun, mutta haavoittuu vakavasti. Lykky on järkyttynyt tästä. Yhteenotto keskeytyy, kun Suuri murahdus iskee taas. Koirat pakenevat eri suuntiin. Lykky ehtii suojaan puun kaatuessa.

Pimeys laskeutuuMuokkaa

Vaikea taivalMuokkaa

Rannaton järviMuokkaa

Lykky keksii uuden tavan korvata Alfa. Lykyn keksimä tapa kuitenkin pettää ja Sirusta tulee uusi Alfa. Siru valitsee Lykyn betaksi.

KoiramyrskyMuokkaa

The Gathering DarknessMuokkaa

A Pack DividedMuokkaa

Dead of NightMuokkaa

Into the ShadowsMuokkaa

Red Moon RisingMuokkaa

The Exile's JourneyMuokkaa

KuviaMuokkaa

Perhe ja sukuMuokkaa

Emo:

Nimeämätön koira: Kuollut

Isä:

Nimeämätön koira: Kuollut

Siskot:

Bella: Elossa (kirjassa The Exile's Journey)
Sipsu: Tilanne tuntematon

Veljet:

Hopsu: Tilanne tuntematon
Nipsu: Tilanne tuntematon

Kumppani:

Siru: Elossa (kirjassa The Exile's Journey)

Tyttäret:

Nibble: Elossa (kirjassa The Exile's Journey)
Fluff: Elossa (kirjassa The Exile's Journey)
Tiny: Elossa (kirjassa The Exile's Journey)

Poika:

Tumble: Elossa (kirjassa The Exile's Journey)

Ottotytär:

Myrsky: Elossa (kirjassa The Exile's Journey)

Ottopojat:

Keikku: Kuollut (kirjassa Pimeys laskeutuu)
Hammas: Kuollut (kirjassa Koiramyrsky)

LainauksetMuokkaa

Lähteet ja sitaatitMuokkaa

  1. Autio kaupunki, sivu 5
  2. 2,0 2,1 2,2 Yllättävä vihollinen, hahmolista
  3. Yllättävä vihollinen, sivu 85