FANDOM

Tahdon olla yksikseni. Ymmärrän kyllä, että lauma on parasta joillekin koirille, mutta minä olen kulkenut omia teitäni siitä lähtien, kun lähdin pentueestani. Minä osaan pitää huolta itsestäni.
— Lykky Sirulle kirjassa Autio kaupunki, sivu 18

Vanha metsästäjä (engl. Old Hunter) on iso,[1] tanakka uros, jolla on tylppä kuono,[2] voimakkaat jalat ja karvaton kohta niskassa.[3]

SelviytyjätMuokkaa

Autio kaupunkiMuokkaa

Lykky tapaa Vanhan metsästäjän Ostoskeskuksessa. Vanha metsästäjä on löytänyt lihavaraston ja puolustaa sitä. Hän ei luovuta lihaa edes Lykylle.
Vanha metsästäjä on vaarassa saada sähköiskun, mutta Lykky pelastaa hänet. Tämän jälkeen Vanha metsästäjä antaa yhden lihanpalan Lykylle. He vaihtavat kuulumisia keskenään ja Vanha metsästäjä kertoo Lykylle olleensa pentuna hihnakoira. Pitkätassut muuttivat ja jättivät hänet.

Yllättävä vihollinenMuokkaa

Pimeys laskeutuuMuokkaa

Vanha metsästäjä ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu hahmolistaan.

Vaikea taivalMuokkaa

Rannaton järviMuokkaa

LainauksetMuokkaa

Lykky: "Me olemme tunteneet toisemme pitkään, Vanha metsästäjä. Sinä olet aina jakanut minun kanssani."
Vanha metsästäjä: "Ajat muuttuvat, Lykky."
Lykky: "Mutta meidän ei tarvitse. Me molemmat olemme selviytynet. Olemme aina olleet. Sinä ja minä olemme lujaa tekoa. Sinä olet lujempaa tekoa kuin yksikään tuntemani koira."
—Lykky Vanhalla metsästäjälle. Autio kaupunki, sivu 52

Lähteet ja sitaatitMuokkaa

  1. Autio kaupunki, sivu 50
  2. Autio kaupunki, sivu 49
  3. Autio kaupunki, sivu 55